Akcja promująca zawód żołnierza
Właśnie zainaugurowana została kampania promująca zawód żołnierza. Wybrane autobusy PKM Katowice zostały oklejone grafikami, a w środku pojawiły się plakaty informacyjne. Akcja będzie trwać między 31.10. a 30.11.
Właśnie zainaugurowana została kampania promująca zawód żołnierza. Wybrane autobusy PKM Katowice zostały oklejone grafikami, a w środku pojawiły się plakaty informacyjne. Akcja będzie trwać między 31.10. a 30.11.
Kampania promuje dobrowolną zasadniczą służbę wojskową, która jest podzielona na dwa etapy. Pierwszy, podstawowy, trwa 28 dni. Po jego zakończeniu i złożeniu przysięgi wojskowej kandydat przechodzi do etapu specjalistycznego, który trwa 11 miesięcy. Po ukończeniu osoba decydująca się na tę formę zyskuje pierwszeństwo w naborze do zasadniczej służby.
– W obecnych czasach wojskowość znowu nabrała większego znaczenia. Sytuacja społeczna, międzynarodowa sprawiają, że liczba żołnierzy musi się zwiększać, abyśmy wszyscy mogli czuć się bezpieczniej. Tą kampanią chcemy pomóc, aby Ci, którzy mieli kiedyś marzenie zostać żołnierzami, mogli się dowiedzieć, jak to zrobić – mówi Roman Urbańczyk, prezes PKM Katowice.
Porozumienie o wsparciu kampanii rekrutacyjnej do Wojska Polskiego zawarli płk. Marek Majocha oraz prezes PKM Roman Urbańczyk, a także prezes Tramwajów Śląskich i dyrektor ZTM.
Kandydaci mogą składać wnioski w formie tradycyjnej w Wojskowych Centrach Rekrutacji, a także w formie elektronicznej. Maksymalnie po 14 dniach od złożenia wniosku elektronicznego kandydat otrzyma informację, w jaki sposób ma dopełnić formalności i w którym Wojskowym Centrum Rekrutacji stawić się na badania. W Wojskowych Centrach Rekrutacji kandydat przejdzie rozmowę kwalifikacyjną, rozmowę z psychologiem oraz badania lekarskie. W całej Polsce jest 86 takich Centrów. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.zostanzolnierzem.pl.