Odbył się także przejazd zabytkowych pojazdów ulicami Katowic. Specjalna linia S1 kursowała między Osiedlem Paderewskiego Trzy Stawy a katowickim Dworcem – dzięki czemu każdy mógł sobie przypomnieć, jak się kiedyś jeździło komunikacją miejską. Młodsi pasażerowie dowiedzieli się, że autobusy nie zawsze były tak komfortowe jak teraz – choć miały swój urok, który do dziś wiele osób wspomina.
Ikarus 108
Ikarus, który reprezentował PKM Katowice to model 280.70E, wyprodukowany w 1997 r. na Węgrzech. W PKM Katowice miał nr ewidencyjny 108. Modele 280 były produkowane w latach 1993-1997Co ciekawe, pojazdy tej partii były sprowadzane z Węgier w częściach, ze względu na wysokie cła, i montowane w bazie PKM Katowice. Jego pierwsza rejestracja, z lutego 1998 r., to było KAT 881S. Przy drugiej rejestracji w 2001 r. zmienione zostały tablice rejestracyjne na SK 22648.
Pojazd posiada skrzynię biegów Voith D851.3, a pojemność silnika wynosi 10 350 cm3. Wyposażony był w silnik węgierskiego producenta RABA na licencji MAN. Autobus głównie jeździł na linii 7, a pod koniec użytkowania na linii 149.
1.01.2017 r. PKM Katowice oficjalnie przestał użytkować Ikarusy, w tym prezentowany na zlocie. Rozpoczęła się regeneracja i remont poszczególnych elementów i podzespołów. Proces ten zakończył się w 2021 r. Obecnie autobus ma kategorię pojazdu zabytkowego.